02.07.2021

  • Archiwum

Czerwcowe usługi doradcze w ramach projektu „Inkubacja przedsiębiorstw na rzecz rozwoju sektorem elektromobilności i ICT”

WIE

Czerwiec w Wielkopolskim Inkubatorze Ekoprzedsiębiorczości rozpoczął się okołobiznesowymi usługami doradczymi w ramach bloku tematycznego Marketing i PR: Social Media i e-Commerce jako narzędzia pracy dla handlowców, przedstawicieli handlowych i osób zarządzających procesem sprzedaży przekazaniem wiedzy inkubowanych MŚP z województwa wielkopolskiego w ramach projektu „Inkubacja przedsiębiorstw na rzecz rozwoju elektromobilności i ICT” z takich zagadnień jak:

  • Podstawy marketingu internetowego: 
    – Prezentacja firmy
    – Metody powodujące lepszą widoczność Twojej firmy w Internecie
    – Nobilitacja poprzez reklamę online
    – Popularyzowanie przedsiębiorstwa za pomocą treści
    – Rozpoznawanie potrzeb Klientów i ich zachowania online
    – Nawiązywania kontaktu z Klientami przy pomocy urządzeń mobilnych
    – Zdobywanie zaufania Klientów poprzez autopromocję
    – Skuteczny networking
    – Reklamy produktowe i pomiar skuteczności 
  • Podstawy public relations w tym PR kryzysowy:  
    – Czym jest public relations?
    – Najważniejsze cele public relations
    – Grupy docelowe public relations
    – Modele komunikacji public relations
    – Narzędzia PR – czego warto użyć do osiągnięcia swoich celów?
    – Media relations
    – 5 prostych zasad dobrych relacji z mediami
    – Marketing relacji
    – Zarządzanie kryzysowe w PR
    – Kryzysy w social mediach i jak ich unikać
    – Jak zadbać o poprawną komunikację z otoczeniem
    – Czarny PR – dlaczego to niewłaściwe pojęcie?
  • Wprowadzenie do e-commerce w kontekście aktualnych technologii ICT:
    – Co to jest e-commerce?
    – Podział podmiotów działających na rynku e-commerce
    – E-commerce – jak zacząć?
    – 11 kroków do sukcesu w e-commerce
    – Przykładowe korzyści dla przedsiębiorcy z e-commerce
    – Przykładowe korzyści dla klienta handlu elektronicznego
    – Zalety i wady handlu internetowego
    – Sprawdzanie czy sklep internetowy działa zgodnie z założeniami
    – Lejek sprzedażowy w e-commerce
    – Cyfrowa technologia w e-commerce
    – Strategia omnichannel
    – Polski rynek e-commerce
    – Trendy i przyszłość e-commerce
  • Profile firmy w social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, itd.) – ćwiczenia z zakresu uruchomienia i prowadzenia profili: 
    – Facebook – do czego służy profil firmowy?
    – Facebook – jak uruchomić profil firmowy?
    – Facebook – skuteczne prowadzenie profilu firmowego
    – Instagram – do czego służy profil firmowy?
    – Instagram – jak uruchomić profil firmowy?
    – Instagram – skuteczne prowadzenie profilu firmowego
    – LinkedIn – do czego służy profil firmowy?
    – LinkedIn – jak uruchomić profil firmowy?
    – LinkedIn – skuteczne prowadzenie profilu firmowego
    – Youtube – do czego służy kanał firmy?
    – Youtube – jak uruchomić kanał firmy?
    – Youtube – skuteczne prowadzenie kanału firmy
  • Kampanie reklamowe w Internecie – przegląd narzędzi i analiza skuteczności:
    – Analiza efektywności kampanii reklamowej – jak badać skuteczność działań online?
    – Analiza współpracy z liderami opinii
    – Praktyczny przegląd kluczowwych parametrów oceny reklamy i promocji w sieci
    – Planowanie działań reklamowych w wyszukiwarce i ich łączenie z innymi formami reklamowymi
    – Analiza skuteczności działań
    – Narzędzia wspomagające planowanie, analizę i realizację kampanii research
    – Płatna reklama w wyszukiwarce PPC – wyjaśnienie zasad działania i podstawowych pojęć
    – Reklama w systemach kontekstowych w modelu PPC
    – Strona docelowa kampanii reklamowej
  • Budowanie marki i zarządzanie marką:
    – Marka to obietnica. Obietnica konkretnej wartości.
    – Problemy, potrzeby, pragnienia – 3 poziomy motywacji klientów.
    – Jak pandemia wpłynęła na tworzenie strategii marki?
    – Nie traktuj strategii marki jak strategii wojennej – bo przegrasz.
    – Archetypy marki – sposób na spójną osobowość marki
    – Brand & branding – marka i budowanie marki
    – Branding jako cały proces kreowania marki
    – Dlaczego brand jest tak ważny?
    – Strategia brandingu
    – 5 rzeczy, które możesz zepsuć w strategii marki
    – Brand purpose, czyli wewnętrzny napęd Twojej marki
    – Świetne pomysły są wrogiem dobrej strategii marki
    – Zanim wdrożysz branding – zrób weryfikację ASAP
    – 4 Poziomy spójności marki, o które musisz zadbać

oraz Doradztwo w zakresie wykorzystania portalu Facebook jako narzędzia efektywnego marketingu w biznesie, z wykorzystaniem potencjału pracowniczego w ramach:

  • Facebook a liczby: 
    – Ogólne statystyki FB 2020-2021
    – Statystyki użytkowania
    – Statystyki demograficzne
    – Statystyki marketingowe
    – Statystyka reklam na FB
  • Facebook w Polsce: 
    – Facebook nr 2 po Google
    – Dane za 2020 r. dotyczące polskich użytkowników
    – Polskie interwencje traktowane priorytetowo
    – Facebook: czy to koniec giganta? Liczba pobrań aplikacji drastycznie spadła
    – Wystartował polski Facebook i zderzył się z rzeczywistością
    – Albicla już ma problemy techniczne
    – Alternatywa dla Facebooka w Polsce
    – 10 TRENDÓW NA FB NA 2021
    – Rozszerzona rzeczywistość
    – Społeczności tematyczne
    – Reklama w kanale informacyjnym
    – Zakupy online
    – Treści generowane przez użytkowników
    – Dotacje dla małych firm
    – Chatboty
    – Zasięg oparty na hashtagach
  • Podstawowe cele działalności na FB: 
    – Cele marketingowe na Facebooku – który z nich jest dla Ciebie?
    – Jak rozumieć cele marketingowe na Facebooku?
    – Cele marketingowe na Facebooku – działania
    – Cele marketingowe na Facebooku – konwersja
    – Który cel marketingowy wybrać?
    – 3 główne cele reklamowe dla e-commerce – Facebook Ads
  • Zawiłości regulaminu portalu Facebook: 
    – Wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu
    – Świadczone przez FB usługi
    – Sposób finansowania usług FB
    – Zobowiązania użytkownika na rzecz Facebooka i jego społeczności
    – Dodatkowe postanowienia
    – Pozostałe regulaminy i zasady, jakie mogą mieć zastosowanie do użytkownika
  • Zbieranie publiczności – możliwości zebrania fanów już na początkowym etapie działalności:  
    – Możliwości zebrania fanów już na początkowym etapie działalności
    – Wszystko zaczyna się od pierwszego spojrzenia
    – Dbaj o regularny kontakt z klientem
    – Publikuj różne formaty
    – Planuj budżety
    – Pojawiaj się w relacjach
    – 6 sprawdzonych sposobów, dzięki którym optymalizacja reklam na Facebooku niemal zawsze poprawi rentowność prowadzonej kampanii: Wykluczenia,
    – Grupy podobnych odbiorców
    – A/B testy
    – Social Proof
    – Zawężanie
    – CBO
    – Lookalike Audience w Facebook Ads – jak z niej korzystać?
    – Źródło danych
    – Liczność i rozmiary grup
    – Testuj małe i duże grupy
    – Testuj różne zdarzenia i źródła danych
    – Zawężaj bardziej ogólne grupy
    – Remarketing, czyli jak najłatwiej zdobyć nowych klientów
    – Osoby, które weszły w interakcję ze stroną na Facebooku lub Instagramie
    – Osoby, które rozpoczęły zakup, ale go nie dokończyły
  • Komunikacja na portalu:  
    – Komunikacja na Facebooku w 4 krokach – czy robisz to dobrze?: Ustal, komu służy fanpage, Rozmawiaj, reaguj, odpowiadaj, Dbaj o jakość i regularność publikowanych treści
    – 7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku: Marzenia są fajne, ale doświadczenia jeszcze lepsze, Znajdź księżyc dla Twojej marki, Fanów uczyń swoimi gwiazdami, Dobry konkurs nie jest zły: Zadbaj o odpowiedni próg wejścia, Odsiej „konkursowiczów”,  Działaj zgodnie z zasadami, Wykorzystaj mechanizm: niespodzianka za komentarz, Nie bój się humoru, RTM – czyli real time marketing to komunikaty, które nawiązują do aktualnych, popularnych wydarzeń
    – Dodatkowe tipy
    – Jakie treści i dlaczego mogą być ważne dla Twoich klientów
  • Kryzysy w social media: 
    – Kryzys w social mediach – czym się objawia
    – Kryzysy w social mediach – jak ich unikać?
    – A co jeśli kryzys się pojawi?
    – Jeśli popełnisz poważny błąd, wyciągnij z niego odpowiednie wnioski
    – Jak przetrwać kryzys w social mediach?
    – Skąd się biorą internetowe burze?
    – Powody kryzysu w social media
    – Etapy kryzysu w social media
    – Co robić, żeby nie zatonąć? Czyli jak poradzić sobie z kryzysową sytuacją w social media – zasada 5P
    – Z której strony może nadejść kryzys?
    – Z dużej chmury mały deszcz, czyli kryzysy na Facebooku
    – Jak sobie radzić z kryzysem na Facebooku?
    – Nie usuwaj postów
    – Stały monitoring profili
    – Kryzysy w social media wybuchają w weekendy
    – Dyskusje z klientami zamiast efektywnej komunikacji

Natomiast w ramach specjalistyczych praktycznych usług doradczych electromobility inkubowani przedsiębiorcy przećwiczyli w praktyce teoretyczne umiejętności zdobyte z wcześniejszych szkoleń w ramach takich zajęć jak:

  • Charakterystyka jazdy z testowaniem – zajęcia praktyczne na torze jazdy z prezentacją samochodów elektrycznych, warsztaty, testy (wypracowanie najbardziej optymalnej taktyki jazdy (tzw. ecodriving) i sposobu użytkowania samochodu z napędem elektrycznym w zakresie poboru energii w Warszawie i Jastrzębiu
  • Zapoznanie się z rynkiem samochodów elektrycznych – prezentacja typów gniazd w różnych typach samochodów elektrycznych w Sulechowie i Zielonej Górze
  • Zapoznanie się z zapowiedziami nowościami na rynku electromobility podczas targów Moto Fest w Poznaniu.

Przykład

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Incidunt omnis sapiente, dolorum explicabo assumenda blanditiis deleniti officiis odit sit dolores cum autem totam error distinctio quis nulla facilis ut. Omnis!

Tekst

Drugi tekst

Lorem, ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Eligendi soluta explicabo aspernatur, itaque, natus numquam ea officiis cupiditate reprehenderit laboriosam quam libero repellendus blanditiis ipsum animi odit, dolore assumenda quia.

Lorem, ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Eligendi soluta explicabo aspernatur, itaque, natus numquam ea officiis cupiditate reprehenderit laboriosam quam libero repellendus blanditiis ipsum animi odit, dolore assumenda quia.

Dłuszy nagłówek
  • Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Incidunt commodi sequi perspiciatis quia culpa, laborum, aperiam inventore neque nesciunt temporibus a nemo, expedita pariatur voluptatum ex ratione animi consequuntur ducimus.
  • Repudiandae similique enim ipsa sapiente. Qui saepe dicta hic est dolores provident dolorem iure quis rem reiciendis eum numquam nisi itaque nesciunt debitis, impedit earum? Labore ipsam quo cumque dolorum.
  • Sed quisquam qui quae saepe veritatis quis dolore tempore! Amet unde velit sint! Debitis quod culpa commodi expedita asperiores incidunt beatae? Accusantium nulla eaque a error deserunt beatae quae illo.

Lorem ipsum, dolor sit amet consectetur adipisicing elit. A rem doloremque rerum veniam nesciunt voluptatum, ut tenetur odio repudiandae distinctio, saepe incidunt deleniti delectus illo voluptas, molestiae obcaecati! Ex, repellat?

Tekst
  1. Jeden
  2. Dwa
  3. Trzy