02.07.2021
- Archiwum
Czerwcowe usługi doradcze w ramach projektu „Inkubacja przedsiębiorstw na rzecz rozwoju sektorem elektromobilności i ICT”

Czerwiec w Wielkopolskim Inkubatorze Ekoprzedsiębiorczości rozpoczął się okołobiznesowymi usługami doradczymi w ramach bloku tematycznego Marketing i PR: Social Media i e-Commerce jako narzędzia pracy dla handlowców, przedstawicieli handlowych i osób zarządzających procesem sprzedaży przekazaniem wiedzy inkubowanych MŚP z województwa wielkopolskiego w ramach projektu „Inkubacja przedsiębiorstw na rzecz rozwoju elektromobilności i ICT” z takich zagadnień jak:
- Podstawy marketingu internetowego:
– Prezentacja firmy
– Metody powodujące lepszą widoczność Twojej firmy w Internecie
– Nobilitacja poprzez reklamę online
– Popularyzowanie przedsiębiorstwa za pomocą treści
– Rozpoznawanie potrzeb Klientów i ich zachowania online
– Nawiązywania kontaktu z Klientami przy pomocy urządzeń mobilnych
– Zdobywanie zaufania Klientów poprzez autopromocję
– Skuteczny networking
– Reklamy produktowe i pomiar skuteczności - Podstawy public relations w tym PR kryzysowy:
– Czym jest public relations?
– Najważniejsze cele public relations
– Grupy docelowe public relations
– Modele komunikacji public relations
– Narzędzia PR – czego warto użyć do osiągnięcia swoich celów?
– Media relations
– 5 prostych zasad dobrych relacji z mediami
– Marketing relacji
– Zarządzanie kryzysowe w PR
– Kryzysy w social mediach i jak ich unikać
– Jak zadbać o poprawną komunikację z otoczeniem
– Czarny PR – dlaczego to niewłaściwe pojęcie?

- Wprowadzenie do e-commerce w kontekście aktualnych technologii ICT:
– Co to jest e-commerce?
– Podział podmiotów działających na rynku e-commerce
– E-commerce – jak zacząć?
– 11 kroków do sukcesu w e-commerce
– Przykładowe korzyści dla przedsiębiorcy z e-commerce
– Przykładowe korzyści dla klienta handlu elektronicznego
– Zalety i wady handlu internetowego
– Sprawdzanie czy sklep internetowy działa zgodnie z założeniami
– Lejek sprzedażowy w e-commerce
– Cyfrowa technologia w e-commerce
– Strategia omnichannel
– Polski rynek e-commerce
– Trendy i przyszłość e-commerce - Profile firmy w social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, itd.) – ćwiczenia z zakresu uruchomienia i prowadzenia profili:
– Facebook – do czego służy profil firmowy?
– Facebook – jak uruchomić profil firmowy?
– Facebook – skuteczne prowadzenie profilu firmowego
– Instagram – do czego służy profil firmowy?
– Instagram – jak uruchomić profil firmowy?
– Instagram – skuteczne prowadzenie profilu firmowego
– LinkedIn – do czego służy profil firmowy?
– LinkedIn – jak uruchomić profil firmowy?
– LinkedIn – skuteczne prowadzenie profilu firmowego
– Youtube – do czego służy kanał firmy?
– Youtube – jak uruchomić kanał firmy?
– Youtube – skuteczne prowadzenie kanału firmy

- Kampanie reklamowe w Internecie – przegląd narzędzi i analiza skuteczności:
– Analiza efektywności kampanii reklamowej – jak badać skuteczność działań online?
– Analiza współpracy z liderami opinii
– Praktyczny przegląd kluczowwych parametrów oceny reklamy i promocji w sieci
– Planowanie działań reklamowych w wyszukiwarce i ich łączenie z innymi formami reklamowymi
– Analiza skuteczności działań
– Narzędzia wspomagające planowanie, analizę i realizację kampanii research
– Płatna reklama w wyszukiwarce PPC – wyjaśnienie zasad działania i podstawowych pojęć
– Reklama w systemach kontekstowych w modelu PPC
– Strona docelowa kampanii reklamowej - Budowanie marki i zarządzanie marką:
– Marka to obietnica. Obietnica konkretnej wartości.
– Problemy, potrzeby, pragnienia – 3 poziomy motywacji klientów.
– Jak pandemia wpłynęła na tworzenie strategii marki?
– Nie traktuj strategii marki jak strategii wojennej – bo przegrasz.
– Archetypy marki – sposób na spójną osobowość marki
– Brand & branding – marka i budowanie marki
– Branding jako cały proces kreowania marki
– Dlaczego brand jest tak ważny?
– Strategia brandingu
– 5 rzeczy, które możesz zepsuć w strategii marki
– Brand purpose, czyli wewnętrzny napęd Twojej marki
– Świetne pomysły są wrogiem dobrej strategii marki
– Zanim wdrożysz branding – zrób weryfikację ASAP
– 4 Poziomy spójności marki, o które musisz zadbać

oraz Doradztwo w zakresie wykorzystania portalu Facebook jako narzędzia efektywnego marketingu w biznesie, z wykorzystaniem potencjału pracowniczego w ramach:
- Facebook a liczby:
– Ogólne statystyki FB 2020-2021
– Statystyki użytkowania
– Statystyki demograficzne
– Statystyki marketingowe
– Statystyka reklam na FB - Facebook w Polsce:
– Facebook nr 2 po Google
– Dane za 2020 r. dotyczące polskich użytkowników
– Polskie interwencje traktowane priorytetowo
– Facebook: czy to koniec giganta? Liczba pobrań aplikacji drastycznie spadła
– Wystartował polski Facebook i zderzył się z rzeczywistością
– Albicla już ma problemy techniczne
– Alternatywa dla Facebooka w Polsce
– 10 TRENDÓW NA FB NA 2021
– Rozszerzona rzeczywistość
– Społeczności tematyczne
– Reklama w kanale informacyjnym
– Zakupy online
– Treści generowane przez użytkowników
– Dotacje dla małych firm
– Chatboty
– Zasięg oparty na hashtagach

- Podstawowe cele działalności na FB:
– Cele marketingowe na Facebooku – który z nich jest dla Ciebie?
– Jak rozumieć cele marketingowe na Facebooku?
– Cele marketingowe na Facebooku – działania
– Cele marketingowe na Facebooku – konwersja
– Który cel marketingowy wybrać?
– 3 główne cele reklamowe dla e-commerce – Facebook Ads - Zawiłości regulaminu portalu Facebook:
– Wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu
– Świadczone przez FB usługi
– Sposób finansowania usług FB
– Zobowiązania użytkownika na rzecz Facebooka i jego społeczności
– Dodatkowe postanowienia
– Pozostałe regulaminy i zasady, jakie mogą mieć zastosowanie do użytkownika - Zbieranie publiczności – możliwości zebrania fanów już na początkowym etapie działalności:
– Możliwości zebrania fanów już na początkowym etapie działalności
– Wszystko zaczyna się od pierwszego spojrzenia
– Dbaj o regularny kontakt z klientem
– Publikuj różne formaty
– Planuj budżety
– Pojawiaj się w relacjach
– 6 sprawdzonych sposobów, dzięki którym optymalizacja reklam na Facebooku niemal zawsze poprawi rentowność prowadzonej kampanii: Wykluczenia,
– Grupy podobnych odbiorców
– A/B testy
– Social Proof
– Zawężanie
– CBO
– Lookalike Audience w Facebook Ads – jak z niej korzystać?
– Źródło danych
– Liczność i rozmiary grup
– Testuj małe i duże grupy
– Testuj różne zdarzenia i źródła danych
– Zawężaj bardziej ogólne grupy
– Remarketing, czyli jak najłatwiej zdobyć nowych klientów
– Osoby, które weszły w interakcję ze stroną na Facebooku lub Instagramie
– Osoby, które rozpoczęły zakup, ale go nie dokończyły - Komunikacja na portalu:
– Komunikacja na Facebooku w 4 krokach – czy robisz to dobrze?: Ustal, komu służy fanpage, Rozmawiaj, reaguj, odpowiadaj, Dbaj o jakość i regularność publikowanych treści
– 7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku: Marzenia są fajne, ale doświadczenia jeszcze lepsze, Znajdź księżyc dla Twojej marki, Fanów uczyń swoimi gwiazdami, Dobry konkurs nie jest zły: Zadbaj o odpowiedni próg wejścia, Odsiej „konkursowiczów”, Działaj zgodnie z zasadami, Wykorzystaj mechanizm: niespodzianka za komentarz, Nie bój się humoru, RTM – czyli real time marketing to komunikaty, które nawiązują do aktualnych, popularnych wydarzeń
– Dodatkowe tipy
– Jakie treści i dlaczego mogą być ważne dla Twoich klientów - Kryzysy w social media:
– Kryzys w social mediach – czym się objawia
– Kryzysy w social mediach – jak ich unikać?
– A co jeśli kryzys się pojawi?
– Jeśli popełnisz poważny błąd, wyciągnij z niego odpowiednie wnioski
– Jak przetrwać kryzys w social mediach?
– Skąd się biorą internetowe burze?
– Powody kryzysu w social media
– Etapy kryzysu w social media
– Co robić, żeby nie zatonąć? Czyli jak poradzić sobie z kryzysową sytuacją w social media – zasada 5P
– Z której strony może nadejść kryzys?
– Z dużej chmury mały deszcz, czyli kryzysy na Facebooku
– Jak sobie radzić z kryzysem na Facebooku?
– Nie usuwaj postów
– Stały monitoring profili
– Kryzysy w social media wybuchają w weekendy
– Dyskusje z klientami zamiast efektywnej komunikacji
Natomiast w ramach specjalistyczych praktycznych usług doradczych electromobility inkubowani przedsiębiorcy przećwiczyli w praktyce teoretyczne umiejętności zdobyte z wcześniejszych szkoleń w ramach takich zajęć jak:
- Charakterystyka jazdy z testowaniem – zajęcia praktyczne na torze jazdy z prezentacją samochodów elektrycznych, warsztaty, testy (wypracowanie najbardziej optymalnej taktyki jazdy (tzw. ecodriving) i sposobu użytkowania samochodu z napędem elektrycznym w zakresie poboru energii w Warszawie i Jastrzębiu
- Zapoznanie się z rynkiem samochodów elektrycznych – prezentacja typów gniazd w różnych typach samochodów elektrycznych w Sulechowie i Zielonej Górze
- Zapoznanie się z zapowiedziami nowościami na rynku electromobility podczas targów Moto Fest w Poznaniu.