IMG 20210610 WA0000 IMG 20210618 WA0000 targi wnętrze auta targi ogłądanie

Czerwiec w Wielkopolskim Inkubatorze Ekoprzedsiębiorczości rozpoczął się okołobiznesowymi usługami doradczymi w ramach bloku tematycznego Marketing i PR: Social Media i e-Commerce jako narzędzia pracy dla handlowców, przedstawicieli handlowych i osób zarządzających procesem sprzedaży przekazaniem wiedzy inkubowanych MŚP z województwa wielkopolskiego w ramach projektu "Inkubacja przedsiębiorstw na rzecz rozwoju elektromobilności i ICT" z takich zagadnień jak:

  • Podstawy marketingu internetowego: 
    - Prezentacja firmy
    - Metody powodujące lepszą widoczność Twojej firmy w Internecie
    - Nobilitacja poprzez reklamę online
    - Popularyzowanie przedsiębiorstwa za pomocą treści
    - Rozpoznawanie potrzeb Klientów i ich zachowania online
    - Nawiązywania kontaktu z Klientami przy pomocy urządzeń mobilnych
    - Zdobywanie zaufania Klientów poprzez autopromocję
    - Skuteczny networking
    - Reklamy produktowe i pomiar skuteczności 
  • Podstawy public relations w tym PR kryzysowy:  
    - Czym jest public relations?
    - Najważniejsze cele public relations
    - Grupy docelowe public relations
    - Modele komunikacji public relations
    - Narzędzia PR – czego warto użyć do osiągnięcia swoich celów?
    - Media relations
    - 5 prostych zasad dobrych relacji z mediami
    - Marketing relacji
    - Zarządzanie kryzysowe w PR
    - Kryzysy w social mediach i jak ich unikać
    - Jak zadbać o poprawną komunikację z otoczeniem
    - Czarny PR – dlaczego to niewłaściwe pojęcie?
  • Wprowadzenie do e-commerce w kontekście aktualnych technologii ICT: 
    - Co to jest e-commerce?
    - Podział podmiotów działających na rynku e-commerce
    - E-commerce - jak zacząć?
    - 11 kroków do sukcesu w e-commerce
    - Przykładowe korzyści dla przedsiębiorcy z e-commerce
    - Przykładowe korzyści dla klienta handlu elektronicznego
    - Zalety i wady handlu internetowego
    - Sprawdzanie czy sklep internetowy działa zgodnie z założeniami
    - Lejek sprzedażowy w e-commerce
    - Cyfrowa technologia w e-commerce
    - Strategia omnichannel
    - Polski rynek e-commerce
    - Trendy i przyszłość e-commerce
  • Profile firmy w social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, itd.) - ćwiczenia z zakresu uruchomienia i prowadzenia profili: 
    - Facebook – do czego służy profil firmowy?
    - Facebook – jak uruchomić profil firmowy?
    - Facebook – skuteczne prowadzenie profilu firmowego
    - Instagram – do czego służy profil firmowy?
    - Instagram – jak uruchomić profil firmowy?
    - Instagram – skuteczne prowadzenie profilu firmowego
    - LinkedIn - do czego służy profil firmowy?
    - LinkedIn - jak uruchomić profil firmowy?
    - LinkedIn - skuteczne prowadzenie profilu firmowego
    - Youtube - do czego służy kanał firmy?
    - Youtube - jak uruchomić kanał firmy?
    - Youtube - skuteczne prowadzenie kanału firmy 
  • Kampanie reklamowe w Internecie - przegląd narzędzi i analiza skuteczności:  
    - Analiza efektywności kampanii reklamowej - jak badać skuteczność działań online?
    - Analiza współpracy z liderami opinii
    - Praktyczny przegląd kluczowwych parametrów oceny reklamy i promocji w sieci
    - Planowanie działań reklamowych w wyszukiwarce i ich łączenie z innymi formami reklamowymi
    - Analiza skuteczności działań
    - Narzędzia wspomagające planowanie, analizę i realizację kampanii research
    - Płatna reklama w wyszukiwarce PPC - wyjaśnienie zasad działania i podstawowych pojęć
    - Reklama w systemach kontekstowych w modelu PPC
    - Strona docelowa kampanii reklamowej
  • Budowanie marki i zarządzanie marką:
    - Marka to obietnica. Obietnica konkretnej wartości.
    - Problemy, potrzeby, pragnienia – 3 poziomy motywacji klientów.
    - Jak pandemia wpłynęła na tworzenie strategii marki?
    - Nie traktuj strategii marki jak strategii wojennej – bo przegrasz.
    - Archetypy marki – sposób na spójną osobowość marki  
    - Brand & branding – marka i budowanie marki
    - Branding jako cały proces kreowania marki
    - Dlaczego brand jest tak ważny?
    - Strategia brandingu
    - 5 rzeczy, które możesz zepsuć w strategii marki
    - Brand purpose, czyli wewnętrzny napęd Twojej marki
    - Świetne pomysły są wrogiem dobrej strategii marki
    - Zanim wdrożysz branding – zrób weryfikację ASAP
    - 4 Poziomy spójności marki, o które musisz zadbać

oraz Doradztwo w zakresie wykorzystania portalu Facebook jako narzędzia efektywnego marketingu w biznesie, z wykorzystaniem potencjału pracowniczego w ramach:

  • Facebook a liczby: 
    - Ogólne statystyki FB 2020-2021
    - Statystyki użytkowania
    - Statystyki demograficzne
    - Statystyki marketingowe
    - Statystyka reklam na FB
  • Facebook w Polsce: 
    - Facebook nr 2 po Google
    - Dane za 2020 r. dotyczące polskich użytkowników
    - Polskie interwencje traktowane priorytetowo
    - Facebook: czy to koniec giganta? Liczba pobrań aplikacji drastycznie spadła
    - Wystartował polski Facebook i zderzył się z rzeczywistością
    - Albicla już ma problemy techniczne
    - Alternatywa dla Facebooka w Polsce
    - 10 TRENDÓW NA FB NA 2021
    - Rozszerzona rzeczywistość
    - Społeczności tematyczne
    - Reklama w kanale informacyjnym
    - Zakupy online
    - Treści generowane przez użytkowników
    - Dotacje dla małych firm
    - Chatboty
    - Zasięg oparty na hashtagach
  • Podstawowe cele działalności na FB: 
    - Cele marketingowe na Facebooku – który z nich jest dla Ciebie?
    - Jak rozumieć cele marketingowe na Facebooku?
    - Cele marketingowe na Facebooku – działania
    - Cele marketingowe na Facebooku – konwersja
    - Który cel marketingowy wybrać?
    - 3 główne cele reklamowe dla e-commerce – Facebook Ads
  • Zawiłości regulaminu portalu Facebook: 
    - Wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu
    - Świadczone przez FB usługi
    - Sposób finansowania usług FB
    - Zobowiązania użytkownika na rzecz Facebooka i jego społeczności
    - Dodatkowe postanowienia
    - Pozostałe regulaminy i zasady, jakie mogą mieć zastosowanie do użytkownika
  • Zbieranie publiczności – możliwości zebrania fanów już na początkowym etapie działalności:  
    - Możliwości zebrania fanów już na początkowym etapie działalności
    - Wszystko zaczyna się od pierwszego spojrzenia
    - Dbaj o regularny kontakt z klientem
    - Publikuj różne formaty
    - Planuj budżety
    - Pojawiaj się w relacjach
    - 6 sprawdzonych sposobów, dzięki którym optymalizacja reklam na Facebooku niemal zawsze poprawi rentowność prowadzonej kampanii: Wykluczenia,
    - Grupy podobnych odbiorców
    - A/B testy
    - Social Proof
    - Zawężanie
    - CBO
    - Lookalike Audience w Facebook Ads – jak z niej korzystać?
    - Źródło danych
    - Liczność i rozmiary grup
    - Testuj małe i duże grupy
    - Testuj różne zdarzenia i źródła danych
    - Zawężaj bardziej ogólne grupy
    - Remarketing, czyli jak najłatwiej zdobyć nowych klientów
    - Osoby, które weszły w interakcję ze stroną na Facebooku lub Instagramie
    - Osoby, które rozpoczęły zakup, ale go nie dokończyły
  • Komunikacja na portalu:  
    - Komunikacja na Facebooku w 4 krokach – czy robisz to dobrze?: Ustal, komu służy fanpage, Rozmawiaj, reaguj, odpowiadaj, Dbaj o jakość i regularność publikowanych treści
    - 7 sprawdzonych sposobów na komunikację na Facebooku: Marzenia są fajne, ale doświadczenia jeszcze lepsze, Znajdź księżyc dla Twojej marki, Fanów uczyń swoimi gwiazdami, Dobry konkurs nie jest zły: Zadbaj o odpowiedni próg wejścia, Odsiej „konkursowiczów”,  Działaj zgodnie z zasadami, Wykorzystaj mechanizm: niespodzianka za komentarz, Nie bój się humoru, RTM - czyli real time marketing to komunikaty, które nawiązują do aktualnych, popularnych wydarzeń
    - Dodatkowe tipy
    - Jakie treści i dlaczego mogą być ważne dla Twoich klientów
  • Kryzysy w social media: 
    - Kryzys w social mediach – czym się objawia
    - Kryzysy w social mediach – jak ich unikać?
    - A co jeśli kryzys się pojawi?
    - Jeśli popełnisz poważny błąd, wyciągnij z niego odpowiednie wnioski
    - Jak przetrwać kryzys w social mediach?
    - Skąd się biorą internetowe burze?
    - Powody kryzysu w social media
    - Etapy kryzysu w social media
    - Co robić, żeby nie zatonąć? Czyli jak poradzić sobie z kryzysową sytuacją w social media – zasada 5P
    - Z której strony może nadejść kryzys?
    - Z dużej chmury mały deszcz, czyli kryzysy na Facebooku
    - Jak sobie radzić z kryzysem na Facebooku?
    - Nie usuwaj postów
    - Stały monitoring profili
    - Kryzysy w social media wybuchają w weekendy
    - Dyskusje z klientami zamiast efektywnej komunikacji

Natomiast w ramach specjalistyczych praktycznych usług doradczych electromobility inkubowani przedsiębiorcy przećwiczyli w praktyce teoretyczne umiejętności zdobyte z wcześniejszych szkoleń w ramach takich zajęć jak:

  • Charakterystyka jazdy z testowaniem - zajęcia praktyczne na torze jazdy z prezentacją samochodów elektrycznych, warsztaty, testy (wypracowanie najbardziej optymalnej taktyki jazdy (tzw. ecodriving) i sposobu użytkowania samochodu z napędem elektrycznym w zakresie poboru energii w Warszawie i Jastrzębiu
  • Zapoznanie się z rynkiem samochodów elektrycznych - prezentacja typów gniazd w różnych typach samochodów elektrycznych w Sulechowie i Zielonej Górze
  • Zapoznanie się z zapowiedziami nowościami na rynku electromobility podczas targów Moto Fest w Poznaniu.

Wybraliśmy także Licencjodawcę oprogramowania do ładowania pojazdów elektrycznych -https://www.wieinkubator.pl/aktualnosci/41-zapytanie-ofertowe-w-przedmiocie-udzielenia-licencji-na-oprogramowanie-umozliwiajace-swiadczenie-uslugi-ladowania-pojazdow-elektrycznych-za-pomoca-punktu-ladowania-o-normalnej-oraz-o-duzej-mocy-i-udostepniania-miejsc-postojowych-na-ogolnodostepnej-stacji-ladowania-pradem-stalym-oraz-pradem-zmiennym oraz przeprowadziliśmy dodatkowy nabór na podmioty inkubowane - https://www.wieinkubator.pl/aktualnosci/42-ogloszenie-o-dodatkowej-rekrutacji-msp-z-wielkopolski-do-udzialu-w-projekcie-inkubacja-przedsiebiorstw-na-rzecz-rozwoju-sektora-elektromobilnosci-i-ict, które w krótce rozpoczną usługi doradcze.

Jesteś zainteresowany jedną z naszych usług?
Jesteśmy do Twojej dyspozycji!
Slider